Du vil finne Smøla Golfklubb på Dyrnes på Vestsiden av Smøla.

KURS

Det vil bli avholdt kurs gjennom sommeren når det er nok påmeldte. Kontakt oss for påmelding.

Vi har utleie av golfsett.
Utleie av golfbil for de som er dårlige til beins.

Prisliste Smøla Golfklubb 2023

Kontingent typer:
Familie (1 voksen + minimum 2 barn/2 voksen + barn) 2500,-
Medlem 1500,-
Senior Medlem 1000,-
Ektefelle/samboer 1000,-
Junior 500,-
Støttemedlem 500,-

Greenfee ikke medlem  kr 300,-
Greenfee junior kr 150,-

Greenfee Samarbeidsklubber kr 150,-
Greenfee Junior kr 100,-

Greenfee klubbmedlem kr 100,-

Spilleavgift 2023:
Familie (1 voksen + 2 barn/2 voksen + barn) 0,-
Familie (1 voksen + 1 barn) 500,-
Medlem 500,-
Ektefelle/samboer 300,-
Senior 300,-
Junior 0,-

Spilleavgiften gjør at du kan spille gratis på banen, så lenge man har betalt medlems avgift til Smøla Golfklubb. Denne rettigheten er en årlig investering som man kan ha glede av hele sesongen.

Medlem.
Som vanlig medlem, får man spille på banen så ofte man vil uten å betale hvis man har betalt spilleavgift, eller man kan betale Greenfee for hver gang man spiller på banen.
Du får:
Bladet norsk golf ca 8 utgivelser pr år.
Golf kort etter endt introduksjonskurs
Mulighet til å være med på årsmøte, og andre møter i klubben.

Junior medlem
De under 19 år har rett til junior medlemskap.
Som Junior spiller gratis på banen til og med det året man fyller 18 år, så lenge medlemskontingent er betalt.

Ektefelle / Samboer.

Hvis din ektefelle er medlem, har du rett på billigere medlemskap.
Som Ektefelle medlem, får man spille på banen så ofte man vil uten å betale hvis man har kjøpt en spillerettighet, eller man kan betale Greenfee for hver gang man spiller på banen.
Du får
Golfkort etter endt introduksjonskurs
Mulighet til å være med på årsmøte, og andre møter i klubben.

Støttemedlem
Støttemedlemmer er for de som bare vil støtte Smøla Golfklubb

Spilleavgift
Årlig avgift som tilbys klubbmedlemmer, som gjør at du får spille så mange runder du vil på banen i løpet av en sesong.

Dette er golf !
Hva er golf, spillet som stadig frister flere nordmenn til å bruke kvelder og helger på golfbanen ?

Uansett om du er glad i idrett eller ikke, vil du ha glede av golf. Stadig flere aktive idrettsutøvere begynner med golf som hobby, og golf kalles derfor ofte for 'idrettsmennenes idrett'. Golf er blant annet god trening for smidighet, koordinasjon og konsentrasjon.

Du kan konkurrere mot far, mor, søsken og venner

I golf har man noe som kalles 'handicap'. Det er et system som gjør at alle kan konkurrere mot alle - og alle har like stor sjanse til å vinne. Derfor kan det godt hende at du vinner over Norgesmesteren, selv om Norgesmesteren egentlig er mye bedre enn deg.

Du får mange nye venner

Golf er først og fremst et sosialt spill. Det betyr at det legges vekt på at du skal komme i kontakt med mange nye mennesker. De du møter på golfbanen er som oftest veldig hyggelige.

Frisk luft, god mosjon og mange naturopplevelser

En golfrunde består av 18 hull, og tilsammen går du omtrent én mil på en runde. Det tar 3 til 4 timer å spille 18 hull, og på banen er det store, grønne gress-sletter, vakre trær, elver og små vann. Det er ikke uvanlig med et rikt dyreliv på og rundt banen, og den som spiller golf får mange fine naturopplevelser med på kjøpet.

Også idrett på høyt nivå

Golf er egentlig to ting. For veldig mange er det først og fremst hyggelig mosjon og hobby i tillegg til andre idretter eller fritidsaktiviteter. Men stadig flere unge satser på golf som aktiv idrett. Som idrett er golf minst like krevende som andre idretter. Den som satser på golf, må i tillegg til å trene på de forskjellige golfslagene også bruke mye tid til å trene styrke, kondisjon og konsentrasjon. De fleste golfklubbene har en egen elitekomité som samarbeider nært med klubbens juniorkomité.

Golf er rimeligere enn du tror

Sammenlignet med mange andre idretter er golf rimeligere enn mange tror. Utstyret kan ofte kjøpes brukt og man behøver ikke å kjøpe alt med en gang. I de aller fleste golfklubbene er det også rimelig for barn og ungdom å bli medlemmer.